Axel
Blokzijl
Mijn naam is Rowan Mudde (31 jaar). Ik ben geboren en getogen in Hilversum. In 2014 heb ik de opleiding Hbo Maatschappelijk Werk en Dienstverlening in Amsterdam afgerond. Daarna heb ik in 2017 de Post bachelor Hbo Coaching & Begeleiding afgerond. In 2020 heb ik de Post bachelor Hbo Intensieve Ambulante Gezinsbehandeling afgerond en de opleiding tot Jongeren- en Opvoedcoach. In juni 2022 heb ik de coach opleiding NLP (neurolinguïstisch programmeren) afgerond. Ik houd ervan om mezelf te blijven ontwikkelen en ben SKJ geregistreerd.
Ik heb ruim 8 jaar ervaring in de specialistische jeugdzorg waar ik voornamelijk heb gewerkt met jongeren van 12 t/m 18 jaar en hun ouders. Ook heb ik ervaring als maatschappelijk werker in de vrouwenopvang waarbij ik heb gewerkt met slachtoffers van huiselijk geweld. Verder geef ik de training weerbaar communiceren aan jongeren en ouders en de “ik leer leren” training aan jongeren.
In mijn dagelijkse werk ben ik transparant en duidelijk in de communicatie waardoor gezinnen en andere betrokkenen goed weten wat ze van mij kunnen verwachten. Mijn omgeving omschrijft mij als een open, warm, betrokken en positief persoon die altijd wél mogelijkheden ziet.
Als ik mijn manier van werken zou moeten omschrijven: Ik kijk naar wat wél werkt, naar oplossingen en mogelijkheden, naar de behoeften van jongeren en ouders en van daaruit gaan we samen aan de slag.
Weerbaar Communiceren
‘Weerbaar Communiceren’ kan zowel individueel als in een groep (max 8 deelnemers) of thuis met ouder(s) en jongere(n) verzorgd worden voor jongeren vanaf 12 jaar. De training bestaat uit 4 bijeenkomsten.
In de fase van de puberteit krijgen jongeren te maken met spanningen tussen autoriteit wat moet thuis en op school en autonomie (zelf keuzes maken). Ze willen erbij horen en zoeken daarbij ook naar hun eigen identiteit. Tijdens de training komen er verschillende onderwerpen aan bod en wordt er gesproken over situaties op school, thuis en de vrije tijd (werk/sport).
De jongeren leren hierdoor:
• Weerbaar zijn
• Voor zichzelf opkomen vanuit een gezonde basis zelfkennis
• Omgaan met lastige situaties
• Persoonlijke ruimte bewaken en grenzen aangeven
• Omgaan met groepsdruk: loop je mee of trek je je eigen plan?
Kortom, de juiste onderwerpen met concrete opdrachten en oefeningen om blijvend resultaat te gaan behalen. Het opkomen voor de eigen belangen op een handige manier zonder discussie of ruzie is in deze training een belangrijke les waar ze de rest van hun leven profijt van zullen hebben.
Uitdagende werkvormen, testjes, een persoonlijk werkboek en plezier tijdens de training staan centraal.
Het resultaat:
• Jongeren leren verschillende manieren van reageren, contact maken en opkomen voor de eigen belangen
• Jongeren ervaren dat er meer gedragsmogelijkheden zijn en dat zij hier zelf een keuze in hebben • Jongeren leren zichzelf beter kennen en ontwikkelen daardoor meer zelfvertrouwen, wat bijdraagt aan een positief zelfbeeld
• Jongeren zitten lekkerder in hun vel, wat zorgt voor een positieve omgang met de omgeving zoals een verbeterde sfeer thuis, in de klas en minder stress tussen ouders, leerkracht, leerling en medeleerlingen.
Ik Leer Leren
‘Ik leer leren’ kan zowel individueel als groepstraining verzorgd worden voor jongeren vanaf 12 jaar die hen helpt te ontdekken hoe ze zelf het beste kunnen leren. De training richt zich op alle processen die nodig zijn om te kunnen leren. Aan bod komen: concentratie, motivatie, faalangst, plannen en organiseren, huiswerk maken, inschatten van benodigde tijd/inspanning voor een bepaald vak en inzicht in je eigen meest effectieve manier van leren. De training bestaat uit 5 bijeenkomsten.
Uitdagende werkvormen, testjes, een persoonlijk “Ik leer leren” werkboek en plezier tijdens de training staan centraal.
Het resultaat:
• Hogere cijfers
• Efficiënt en effectief kunnen leren
• Meer inzicht in het aanpakken van leren
• Leerstrategieën zelfstandig kunnen opzetten
• Verbeterde omgang met spanning en stress
• Verbeterde concentratie, motivatie en zelfreflectie
• Het beter kunnen plannen van huiswerk, taakopdrachten en vrije tijd